Friday, July 10, 2020

Ni Hao Shanghai : Day 4 Part 2 Hangzhou

Setelah ke A.P Plaza kitorang naik bas untuk balik ke Hangzhou. Masa ni dalam bas memang tidur je kejanya.Tau-tau bas dah berhenti kat satu tempat ni masih lagi di kawasan Shanghai. Kalau tak silap namanya Fengjing Ancient Water Town. Teka je sebab tak de pulak dalam itinerary. Perjalanan dalam sejam lebih kot dari bandar Shanghai tadi.

Tempat ni ala-ala macam Venice cuma tak nampak gondola je. Hihi. Perkampungan lama yang dikelilingi air. Bila tengok-tengok kawasan ni teringat pulak kat filem The Sorcerer and the White Snake. Dalam bas pun dok tayang filem tu hahaha.




tekun sangat tu kak


nampak seperti dalam filem-filem China
 


Kitorang kena pusing-pusing kat tempat tu sementara nak tunggu makanan siap. Tourist guide kata kita akan dinner kat situ. Dinner awal lah kiranya sebab takut lambat sampai Hangzhou nanti.

telur selamanya. sayur aje sampai 3 jenis. sup tauhu tu sedap
Lepas siap dinner terus sambung lagi perjalanan ke Hangzhou selama 2 jam. Sampai-sampai terus check-in De Zhu Business hotel dan berehat. Orang lain ada lagi yang turun jalan-jalan tapi kitorang dah penat dan malas.




Kat luar sana masih ada lagi kedai-kedai yang happening tapi kitorang amik keputusan untuk berehat kat bilik je. Esok masih ada sebab kita akan bermalam 2 malam di sini.


p/s: feeling tak sabar nak ke West Lake.







No comments :

Post a Comment