Sunday, April 26, 2015

Program Usahawan bersama Puan Rozita Ibrahim

Semalam berlangsungnya satu program usahawan bersama Puan Rozita Ibrahim pengasas Sendayu Tinggi dan Jamu Ratu Malaya di Dewan Perniagaan Melayu Larkin, Johor.

Program start pukul 9.30 pagi. Pukul 10.00 pagi Puan Rozita mula bagi talk pasal asal usul dia. Tau kan Puan Rozita ni mak kepada Datuk Aliff Shukri Dherbs terlajak laris hehehe.

Memang agak inspired lepas dengar kesusahan hidup Puan Rozita. Kawen paksa di umur belasan tahun, duduk di felda, anak cacat, miskin, bercerai. Hebat betul dugaan hidup dia kalau nak dibandingkan dengan saya ni. Insaflah :(

Lepas dah memotivasikan diri peserta dengan cerita bagaimana susahnya Puan Rozita nak berjaya macam sekarang beliau sambung pulak dengan talk tentang kecantikan dan kesihatan wanita. Memang best banyak tips dan petua yang dikongsikan. Lepas tu ada demo make up dan senaman dari Puan Rozita sendiri.

Sedar tak sedar dah pukul 1 petang. Masa macam agak laju berjalan tak puas nak dengar talk dari beliau. Nak dengar cerita dari Puan Rozita boleh pergi ke blog beliau sendiri :)


makk oiii ramping gila kalah anak dara :)



p/s: nak cuba meningkatkan lagi self-esteem dan bergaul dengan orang...huhu






2 comments :

  1. Rampingnya dia. I envy her. Anyway, apa pengisian talk tu? Boleh share? :)

    Ruqayya menulis..... Kisah Apple: Organik kah Apple Yang Kita Makan?

    ReplyDelete
  2. waaa.... malu nk berdiri sebelah dia... T-T

    ReplyDelete